Türkün
düşüncəsində “baharın gəlişi” yeni il kimi qəbul olunub və mühüm
əhəmiyyət daşıyır. Novruz bayramı əksər türk kökənli ölkələrdə bahar bayramı
kimi qeyd olunur.
“Novruz” fars dilindən tərcümədə “Yeni gün” mənasında işlədilir.
İnsan ruhunun da təbiətlə bərabər oyanmasının qeyd edildiyi bir bayram sayılır.
Çin qaynaqlarından Kutadgu Bilig-ə , Mahmud Qaşqarlı-dan Biruniyə, Nizami
Mulk-un “Siyasətnamə”-dən Ağqoyunlu Uzun Həsənin
qanunlarına qədər əldə olan materiallarda Novruzla əlaqəli qeydlər vardır.
Novruz nə sünniliklə,
nə şiəliklə əlaqəsi olmayan, kökü islamdan öncəyə dayanan bir ənənədir. Yəni
din və məzhəblə əlaqəli deyildir.
1990-1991-ci
illərdə müstəqillik qazanan Azərbaycan, Qırğızıstan, Qazaxstan, Özbəkistan və
Türkmənistan 21 Mart-ı Novruz bayramı/Ərgənəkon
bayramı-nı “Milli
bayram” olaraq elan etmişlər. 1991-ci ildə Türkiyə Türk dünyasıyla ortaq bir bayram olaraq qəbul
etmişdir.
Novruz türk dövlətlərində müxtəlif adlarla da adlanmaqdadır: Nevruz, Sultani-Novruz, Sultani-Novrız, Ulustın-ulu, Navrıs Oyıx, Ulusun ulu günü, Küni, Ərgənəkon, Yeni il, Bozqurd və.s.
Novruz
türklər tərəfindən Avrasiyada yayılmışdır. Çin mənbələrindən 21 Mart tarixlərində
hunların bahar şənlikləri qeyd etdiyini, sonradan bu ənənəni uyğurlarda da
müşayiət edirik. Ancaq Firdovsi “Şahnamə”-də bu bayramı İran ənənəsi ilə
bağlayır. İran mənbələrində bu haqda məlumat XI əsrdən başlayır, miladdan öncəyə
aid heç bir iran-farsi mənbəsində bu barədə məlumat yoxdur. Hunlarda isə əksinə
məlumatlar miladdan öncəyə gedib çıxır.
Novruzun
digər bir adı isə Ərgənəkon bayramıdır. Ərgənəkon 400 il 4 tərəfi dağlarla əhatəli
vadidə yaşayan türklərin yaşam mübarizəsidir. Bir bahar günü türklərin Ərgənəkondan
çıxması və öz ata yurdlarına dönməsi ilə
Türkün varlığını dosta-düşmənə göstərirlər. Və bu qayıdışla atalarımız yeni ənənəni
yaradırlar.
“Ərgənəkon” Göy türklərin ən böyük dastanıdır. Dastana görə Ərgənəkon, türklərin uzun müddət yaşayıb, çoxaldıqları müqəddəs bir torpaqdır. Bəzi qaynaqlar Ərgənkon dastanını Böyük Hun Dövlətinin adı ilə bağlayır. Hər iki halda Ərgənəkondan çıxış türk dastan tarixinin qızıl səhifəsidir.
Comments
Post a Comment